close

今天下午無意間看到一部堪稱我從小到大最喜歡的電影--Casper (鬼馬小精靈)

這部真的是我從國小就超愛的一部片
我真的是不知道為什麼的瘋狂喜歡他
我記得小時候還去買了一張電影海報
把它貼在天花板上   然後就會看著海報睡覺
整個感覺很幸福ㄝ

不過重新裝潢之後 那張海報也不知道被收到哪裡去
應該是被我那愛丟東西的老爸給偷偷丟掉了吧........


長大之後 其實就已經不再對這部片有什麼特別的想法
是到了有一天    應該是大一的時候吧   突然在電影台看到重播這部片
頓時間我的情緒都亢奮了起來
馬上上網去找相關拍賣   就買了一片LD回來 (長的就像是超大的光碟片那種)
之後在香港看到有賣VCD又買了一片....
但不過我怎麼抓就是抓不到裡面的主題曲

有一段是Casper變成人然後跟Kate在跳舞  背景音樂放的那首歌真的是爆好聽的
我找了好幾年就是找不到  從Kuro。Ezpeer。KK BOX 怎樣都是找不到
連想要去唱片行買原聲帶都沒在賣了   畢竟也是10幾年前的片了
突然在今天 我在FOXY上終於給我找到啦 哈哈哈

歌名是:Remember me this way

我把歌詞貼出來 整個就是淺顯易懂  我真心的推荐給大家.....


Every now and then we find a special friend

Who never lets us down

Who understands it all

Reaches out each time you fall

You're the best friend that I've found

I know you can't stay

But a part of you will never ever go away

Your heart will stay

****  I'll make a wish for you 

And I hope it will come true

That life will just be kind

To such a gentle mind

If you loose your way

Think back on yesterday

Remember me this way

Remember me this way

I don't need us to see

The love you bring to me

No matter where I go

And I know that you'll be there

For ever more apart of me you're everywhere

I'll always care

*****

And I'll be right behind your shoulder

Watching you

I'll be standing by your side in all you do

And I won't ever leave as long as you believe

You just believe

*******

arrow
arrow
    全站熱搜

    Sarilla 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()